#Komunikaty #BIP

Dlaczego warto uruchomić BIP 2.0

Nasz nowy BIP jest rozwiązaniem webowym, łączącym w sobie nowoczesną technologię, komfort pracy i zgodność z przepisami prawa. Uruchomisz go samodzielnie, zachowując ciągłość funkcjonowania poprzedniego BIP, wraz z możliwością automatycznego brakowania treści archiwalnych. Niezależnie od tego, czy pracowałeś już na naszym BIP, czy jesteś nowym klientem, BIP 2.0 uruchomisz bez ponoszenia kosztów wdrożenia. Przeczytaj jak to zrobić i dlaczego warto.

 

powrót

Od wejścia w życie pierwszej wersji ustawy o dostępie do informacji publicznej, wdrożyliśmy nasz BIP w ponad 600 jednostkach sektora publicznego. Doświadczenie mamy zatem spore. BIP 2.0 łączy w sobie wszystkie dobre rozwiązania przetestowane na przestrzeni kilkunastu lat oraz możliwości, jakie daje nowa technologia. W niniejszym artykule opisujemy, między innymi: w jaki sposób uruchomić BIP 2.0, dlaczego warto to zrobić oraz jakich narzędzi wspomagających użyć, aby optymalnie wykorzystać możliwości nowego rozwiązania.

Jak uruchomić BIP 2.0

 

Niezależnie od tego, czy posiadasz już nasze rozwiązanie, czyli BIP 1.0, czy jesteś nowym klientem Nefeni, proces uruchomienia nowego biuletynu przebiega podobnie.

Krok 1

Uruchomienie wersji demonstracyjnej

Zadzwoń do nas lub napisz na adres sprzedaz@nefeni.pl z informacją, że chcesz się zapoznać z możliwościami BIP 2.0. W ciągu kilku dni uruchomimy Ci wersję demonstracyjną i przekażemy wszelkie informacje dotyczące jej użytkowania.

Krok 2

Testowanie i przygotowanie strony głównej

Podczas testowania proponujemy wprowadzanie prawdziwych danych, ponieważ po podjęciu decyzji o uruchomieniu wersji produkcyjnej, pozostaną one w Twoim biuletynie. Narzędzie daje również możliwość wyboru preferowanej szaty graficznej i układu strony głównej. Warto przygotować ją na etapie testowania, tak aby uzyskać pełen obraz docelowego rozwiązania. Jeśli wprowadzisz użytkowników BIP, nie trzeba będzie powtarzać tej czynności na etapie wdrożenia. Niezależnie od powyższego, jeśli na etapie produkcyjnego uruchomienia BIP, będziesz chciał usunąć niektóre treści testowe, zrobimy to za Ciebie.

Krok 3

Produkcyjne uruchomienie BIP 2.0

Jeśli jesteś zainteresowany produkcyjnym uruchomieniem BIP 2.0, wraz z archiwizacją poprzedniej wersji (będzie ona dostępna jako statyczna strona „archiwum BIP”), ponownie skontaktuj się z nami, pisząc na adres sprzedaz@nefeni.pl – uzgodnimy wspólnie preferowany termin uruchomienia BIP 2.0 i przekażemy Ci zalecenia i instrukcje przydatne przy wdrożeniu.

Dlaczego warto?

 

Powodów jest całkiem sporo. Poniżej wskazujemy dziesięć, które, w naszej ocenie, są najważniejsze:

Powód 1

Rozwiązanie webowe.

BIP 2.0 jest dostępny i zarządzany przez przeglądarkę internetową. Publikujesz treści w dowolnym miejscu i czasie, w trybie 24/7/365.

Rys. 1 Tak może wyglądać przykładowa strona główna

Powód 2

Otwarte oprogramowanie.

Nasze rozwiązanie jest oparte o niekomercyjną bazę danych, a więc ani teraz, ani później, nie poniesiesz dodatkowych kosztów jego utrzymania.

Powód 3

Satysfakcja z pracy.

Zarządzanie treścią jest bardzo proste i atrakcyjne dla użytkownika. Już po kliku kliknięciach w wersji demo, zorientujesz się, że budowanie menu, dodawanie kolejnych kategorii, czy artykułów, następuje błyskawicznie, a praca w BIP 2.0 daje dużo satysfakcji.

Rys. 2 Kolorowy pasek statusu, pozwala śledzić etapy wytworzenia artykułu i jego publikacji.

Powód 4

Prosto, więc taniej.

Rozwiązanie zostało przygotowane w taki sposób, by każdy użytkownik mógł je obsłużyć, bez konieczności ponoszenia kosztów wdrożenia i szkoleń. BIP 2.0 jest prosty i funkcjonalny, a przygotowane przez nas narzędzia wspierające, dostarczają pełnej wiedzy o sposobie pracy.

Powód 5

Personalizacja i wersje językowe.

Dajemy użytkownikom kilka opcji, jeśli chodzi o kolorystykę BIP i układ prezentowanych treści. Jedną z funkcji, która wyróżnia nasze rozwiązanie jest wielojęzyczność.

Rys. 3 Ta sama strona główna w wersji ukraińskiej.

Powód 6

Transparentność informacji publicznej.

Nie tylko administrator BIP ma dostęp do kolejnych wersji danego artykułu. W BIP 2.0 jest to opcja dostępna dla odbiorców Twojego BIP, którzy są w stanie prześledzić i porównać zmiany, które wprowadzono do danego artykułu.

Powód 7

Transmisje z obrad rady w BIP 2.0.

Jeśli korzystasz z naszej aplikacji Radni.Info, uruchomisz bezpośrednio w BIP 2.0 transmisje z obrad rady i komisji, wraz z możliwością publikacji nagrań archiwalnych.

Rys. 4 Transmisje z obrad rady, zgodnie z przepisami prawa, udostępnisz w BIP 2.0.

Powód 8

Współpraca z PROTONEM

Jeśli używasz systemu EZD PROTON, opublikujesz w BIP automatycznie wybrane rejestry, zestawienia, raporty i inne treści.

Powód 9

Tagi tematyczne.

Możliwość kategoryzowania artykułów, z wykorzystaniem własnych tagów tematycznych, pozwala na pozycjonowanie treści w BIP, zgodnie z potrzebami dotyczącymi informowania mieszkańców.

Rys. 5 Tagi pozwalają porządkować i pozycjonować treści w BIP.

Powód 10

Wsparcie przy użytkowaniu.

Zapewniamy pełne wsparcie związane z obsługą BIP 2.0, zarówno na etapie wdrożenia, jak i utrzymania w naszej infrastrukturze. Dotyczy to nowego rozwiązania oraz archiwalnego BIP, w którym możesz brakować treści do usunięcia.

Narzędzia wspierające

Przygotowaliśmy dla naszych klientów kompletny zestaw narządzi wspierających wdrożenie i utrzymanie BIP 2.0. Rozpoczynając pracę, możesz skorzystać z następującego wsparcia.

  1. Zdalna prezentacja BIP, którą możesz umówić, pisząc na adres sprzedaz@sputnik.pl
  2. Serwis świadczony przez doświadczonych konsultantów
  3. Utrzymanie BIP w naszej infrastrukturze, wraz z obsługą kopii zapasowych.
  4. Baza wiedzy dostępna z poziomu systemu zgłoszeniowego, a w niej instrukcje, artykuły i dostęp do webinarium, dotyczącego pracy w BIP.

UWAGA:

BIP 1.0 będzie wspierany do 31 marca 2023 roku. Wszystkich klientów Nefeni, zapraszamy do uruchomienia BIP 2.0.

Zobacz także:

BIP 2.0 – nowe możliwości
Temat spotkania: BIP 2.0 – nowe możliwości Termin i czas trwania: Spotkanie odbędzie się 25 maja 2022 r. o godz. 11:00. Spotkanie potrwa około 60 minut. Formuła spotkania: WEBINARIUM (spotkanie on-line na żywo) Cel spotkania: Prezentacja możliwości system BIP 2.0 służącego do publikacji informacji wymaganych przez prawo. Adresaci spotkania: Pracownicy administracji samorządowej (urzędy gmin, starostwa powiatowe, urzędy marszałkowskie) oraz jednostek organizacyjnych (placówki oświatowe, OPS), osoby odpowiedzialne za udostępnianie informacji publicznej. Webinarium jest bezpłatne. Program spotkania: Zarządzanie wyglądem: menu pionowe i poziome (dodawanie, modyfikowanie, sortowanie, wyszukiwanie); artykuły (dodawanie, wersjonowanie, wyszukiwanie, osadzanie w menu oraz tagowanie); wersje językowe całej strony.  Zarządzanie użytkownikami: użytkownicy (dodawanie, dezaktywowanie, resetowanie hasła); role (dodawanie, przypisywanie uprawnień). Ustawienia systemu w tym wykorzystywane słowniki: zakładki i kafle (dodawanie i parametryzacja widoczności i powiązań); nagłówek i stopka (możliwości konfiguracyjne); banery i grafika (możliwości konfiguracyjne); słowniki (tagów, podmiotów udostępniających i inne); parametry systemowe w tym ustawienia motywu żałobnego, wersji kolorystycznej. Strona publiczna biuletynu: wpływ zarządzania wyglądem w tym wersje językowe; wpływ ustawień systemowych (zakładki, kafle, banery itp); przegląd artykułów (wyszukiwanie, podgląd, metryka, drukowanie oraz porównywanie treści pomiędzy wersjami artykułu). Zarządzanie archiwalnym BIP. Prowadzący: Krzysztof Ślusarczyk – Sputnik Software sp. z o.o. Informacje organizacyjne: Można zarejestrować się tylko na to webinarium, które będzie miało dostępny formularz rejestracyjny. Liczba miejsc jest ograniczona, formularz rejestracyjny na dane webinarium będzie niedostępny po zamknięciu listy Uczestników. Zarejestrowani Uczestnicy otrzymają wiadomość na osobisty adres e-mail, podany podczas rejestracji, z danymi dostępowymi do platformy Zoom, na której odbywać się będzie spotkanie. Przed rozpoczęciem webinarium prosimy o zapoznanie się z informacją – Jak dołączyć do webinarium na Zoom? W trakcie webinarium Uczestnicy mogą zadawać pytania do prowadzącego za pośrednictwem czatu, jeśli program spotkanie taką sesję przewiduje. Aby komfortowo uczestniczyć w spotkaniu on-line zalecamy korzystanie z: komputera z procesorem co najmniej Dual Core 2 Ghz lub wyższy (i3/i5/i7 lub odpowiednik AMD), 4 GB pamięci RAM; łącza internetowego o przepustowości minimum 2,5 Mb/s; głośnika lub słuchawek, klienta stacjonarnego Zoom. Wymagania dotyczące użytkowania klienta stacjonarnego Zoom w systemach operacyjnych Windows, macOS i Linux, znajdziesz tutaj
Witamy w Nefeni
Zmiana nazwy i nowe produkty.
Aplikacja mobilna dla radnych
Dużo testów, wiele wiele godzin pracy programistów i ciągła współpraca z naszymi klientami …
Odkryj najlepsze okazje i zniżki na swoje ulubione marki z Dziennik Kody Rabatowe! Z nami każdy zakup to oszczędność i przyjemność. Nie przegap ekskluzywnych ofert już dziś! Instant Flip Instant Flip